Valeo Autoklimatizace k. s.
Sídlo: Kuštova 2596/II, 269 01 Rakovník 1
Kontakt: https://www.valeo.com/cs/ceska-republika-rakovnik-vyrobni-zavod/
Rok založení: 1995
Počet zaměstnanců: 1300
Valeo působí v České republice od roku 1995, kdy otevřelo svůj první výrobní závod v Rakovníku. Následovaly dvě další továrny v Žebráku (2001) a Humpolci (2002), které vyrábějí klimatizační systémy, systémy recirkulace výfukových plynů, vnitřní ovládací panely a přední moduly. Závod v Podbořanech (2006) vyrábí hydraulické komponenty do spojek, převodovek a brzd.
Výzkumná a vývojová činnost byla zahájena v roce 2002 v Praze a v roce 2013 byla činnost rozšířena o vývoj senzorů, softwaru a systémů pro automatizovanou jízdu a automatizované parkování. Následovalo otevření polygonu v Milovicích umožňující vysokorychlostní a nízkorychlostní manévry pro testování asistenčních systémů a autonomního řízení.
Pražské R&D centrum se může chlubit přibližně osmi sty inženýry – špičkami v technice a inovacích, 14000 m² kancelářských ploch a 3000 m² laboratoří a testovacích hal, ale i testovací plochou pro prototypová auta.
O vývoj optiky se stará několik týmů expertů, kteří mají k dispozici čtyři optické laboratoře a podílejí se neustálém vylepšování řady produktů.
- Laserový snímač Valeo SCALA™ je špičkou současného vývoje autonomních aut. Jde o první sériově vyráběný laserový senzor, který se používá v sériových autech. Laser dokáže až na vzdálenost 150 metrů detekovat překážky na silnici a rozpoznat je podle tvaru.
- Přední detekční kamera je umístěna za předním sklem vozidla. Jejím úkolem je sledovat veškeré objekty před autem a rozpoznávat je. Jedná se o dopravní značky, chodce, cyklisty, další vozidla nebo zvěř.
- Do oddělení kamerových systémů patří také technologie, které spoléhají na kamery typu rybí oko. Stále se posouvají ve vývoji a přichází s dalšími využitími a vylepšenými obrazy.
- Dešťové senzory v sobě skrývají mnoho funkcí, které nejsou tak zjevné na první pohled. Kromě spouštění a nastavování rychlosti a intenzity stírání stěračů pracujeme také na spínání potkávacích světlometů podle venkovních podmínek (tunel, garáž, noc) nebo na řízení klimatizace podle intenzity dopadajícího slunečního záření.
- Oddělení interiérových ovládacích panelů se zabývá vývojem, prototypováním a testováním ovládacích prvků v autě, jako například panely na ovládání klimatizace a infotainment systému, dotykové displeje nebo tlačítka s kapacitním senzorem. Nově se také podílí na vývoji interiérových kamer, které jsou základem pro ovládání infotainmentu pomocí gest nebo pro monitorování bdělosti řidiče.